کد مطلب:173097 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:241

زیارت اولیا
با بررسی گفتار و سیره ائمه ی معصوم علیهم السلام پرتویی از اسرار زیارت اولیای الهی كشف می شود. بدین سبب، آنان با گفتار و كردار خویش، زیارت اولیا و امامان را به مردم آموخت و حتی در مواردی واجب شمرده اند.

از این رو می بینیم مسلمانان، از صدر اسلام تاكنون، قبور پیامبران، امامان و بزرگان دین علیهم السلام را زیارت می كنند و با خواندن نماز و دعا و توسل به آنان، به خدا تقرب بیش تری می جویند.

در شرایطی كه جان ها، شیفته ی پیام الهی است و خفاشان شب پرست در برخی نقاط عالم در اندیشه ی گسترش ظلمت و تباهی اند. چه اقدامی زیباتر از گسترش نور ایمان و افشاندن عطر حضور قرآن و عترت در این عالم است؟!

امام صادق علیه السلام فرمود:

من زار الحسین علیه السلام فی یوم عاشوراء وجبت له الجنة؛ [1] كسی كه در روز عاشورا امام حسین علیه السلام را زیارت كند بهشت بر او واجب می شود.

و امام رضا علیه السلام فرمود:

فعلی مثل الحسین فلیبك الباكون فان البكاء علیه یحط الذنوب العظام؛ [2] همانا گریستن بر امام حسین علیه السلام گناهان بزرگ را نابود می كند.

و امام صادق علیه السلام فرمود:

من زار قبر أبی عبدالله علیه السلام یوم عاشوراء عارفا بحقه كان كمن زار الله تعالی فی عرشه؛ [3] كسی كه روز عاشورا قبر امام حسین علیه السلام را زیارت نماید در حالی كه حق او را بشناسد، همانند آن است كه خدای را در عرش او زیارت كرده است.



[1] وسايل، ج 14، ص 476، ح 19637.

[2] همان، ص 504، ح 19697.

[3] همان، ص 476، ح 19636.